2011. augusztus 6., szombat

Hogyan tanuljuk meg az elengedést?

3. rész 
Hogyan tanuljuk meg az elengedést?

A tanulás legkomolyabb folyamata legbelül zajlik, a bensőnkben, a tudatunkban, gondolataink és érzelmeink révén.
Ha egyszer tudatosítjuk magunkban, hogy minden egyes pillanat lehetőséget hordoz magában, akkor arra is ráébredünk, mennyi ilyen lehetőséget elszalasztottunk, elmulasztottunk már, és milyen sok lehetett, amelyeket észre se vettünk.
Minden pillanat, amely kihasználatlanul elszáll, mindörökre elmúlik - soha többé nem tér vissza. És nem tudhatjuk, hogy akár hasonlót is kínál-e még nekünk az élet. Ezért aztán állandóan készen kell állnunk arra, hogy javunkra fordítsunk minden kínálkozó alkalmat, lehetőséget. Éljünk tudatosan az itt és mostban! Figyeljünk oda mindenre, ami a környezetünkben zajlik, érzékeljük, hogy mi történik velünk, legyünk éberek! Minél tudatosabban éljük meg a pillanatot, annál hamarabb tudjuk megragadni a kínálkozó alkalmat!

Fegyelem + gondolatok = gondolati fegyelem

Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a pillanatot, fegyelmezettnek kell lennünk. Urai vagyunk a gondolatainknak. MI döntjük el, hogy MIT gondolunk. Váljon tudatossá! Gondolj a gondolataidra: sokat gondolkodsz? Mire gondolsz? Kire gondolsz? És mindenekelőtt : HOGYAN gondolkodsz?

*Feladat*

Gondolatok kérdőív

Készíts listát, amelyben rögzíted a gondolataid pozitív és negatív rovatokban. Szánj rá minden este 10 percet, tekintsd át még egyszer az egész napod, és gondolkodj el:
  • Miken gondolkodtam ma?
  • Milyenek voltak a gondolataim, pozitívak vagy inkább negatívak?
  • Bosszankodtam?
  • Örültem?
  • Megtaláltam a jót minden helyzetben?
  • Megvalósítottam a gondolataimat?
  • Sikerült megoldanom egy-egy problémát?
  • Kellemes légkört teremtettem-e a gondolataim erejével?
  • Pozitív beállítódással kezdtem a napot?
  • Hogyan fejezem be ezt a napot?
Jelöld vonalkákkal - vízszintes, rövidebb vagy hosszabb vonalkákkal - pozitív és negatív gondolataid intenzitását! Ha önmagadon vagy másokon bosszankodtál, az persze negatív energiát termelt. Tudnod kell, hogy a mérgelődés semmin sem javít, csak Téged terhel!
Nos miután egy hétig vizsgálod a gondolataidat, világosan ki fog rajzolódni, hogy milyen témára vagy témákra gondolsz a leggyakrabban. Még ha 50-50%-ban oszlik is meg a pozitív és a negatív energiák aránya, akkor is megéri már, hogy egy kicsit önmagadon is dolgozzál, és megtanulj pozitívabban gondolkodni. Hiszen minden további nélkül áthozhatod a pozitív oldalra azt a negatívban jelölt 50%-ot. Ez pedig úgy történhet meg, ha tudatosítod a gondolataidat. Ha elég behatóan foglalkozol a fenti kérdőívvel, akkor el tudod érni ezt az állapotot.

Amikor befejezed gondolkodásod feltérképezését, elkezdheted az intenzív, gyakorlati munkát, a fegyelem tanulását. Ez abban áll, hogy mihelyt észreveszed, hogy gondolataid közé belopódzik egy-egy negatív gondolat, abban a pillanatban lefüleled és megállítod. És ne mond azt, hogy "Támad egy gondolatom", hiszen Te vagy az, aki kigondolja ezeket. Ne gondolj többet egyetlen negatív gondolatot se! Légy inkább konstruktív! Ha nem látsz azonnal pozitív megközelítési módot, akkor keress egyet! Nincs olyan helyzet, amelyben nem lehet ilyent találni! Próbáld meg egy másik oldalról megközelíteni a dolgokat - gondolkozz másképpen, gondolkozz új módon, gondolkodj építő, pozitív módon.

Ha egyszer elereszted a régi gondolkodási mintákat, meg fogsz lepődni, mennyi új út nyílik meg! Még azokban az emberekben is felfogod fedezni a szeretnivalót, akiken eddig semmi szeretetre méltót nem találtál. Például az "anyós"-eset, akit azért nem szeretnek, mert beavatkozik a fiatalok családi ügyeibe. Ezért mihelyt valaki megpillantja az anyósát, úgy érzi, látni se bírja.

Mostantól fogva próbáld meg ezt a helyzetet is másképp megközelíteni: gondolkodj el azon, mit is tesz az anyósod a családért. Gondolj arra, hogy milyen finom süteményt tud sütni, milyen jó, hogy vigyáz a gyerekekre, és hogy néha a nagytakarításban is segédkezik. Ha az alapállásodon változtatni tudsz, máris nagyot léptél! De ez még nem elég! A következő lépés: a magatartásod!

A legközelebbi látogatás alkalmával egyszerűen mondj valami kedveset az anyósodnak. Anyósa a dicséret halaltán megersödik abban a pozitív tulajdonságában, amelyet megdicsérsz, kapcsolatotok harmonikusabb lesz, új alapokra helyeződik. Mindkét fél gazdagabbá válik ebben a kapcsolatban. És ha Te mindig megteszed a megfelelő lépéseket, akkor ez a folyamat nem áll meg, egyre harmonikusabbá és békésebbé válik a viszonyotok. Természetesen azt sem szabad elvárnod, hogy az anyósod máról holnapra megváltozzék. Hisszen Te sem egyik napról a másikra változtál meg, hanem belátást és sok időt használtál fel kapcsolatotok átalakításához.

Ha megvizsgáltad a gondolataidat, figyeld meg, nincsenek-e bizonyos negítív gondolati elemek a mélyben. Ha találsz ilyeneket, külön papírra írd le őket! Lehet közöttük bizonyos emberek iránti erős ellenszenv, munkaundor, vagy egyszerűen rosszkedv az élettel vagy önmagaddal szemben. Lehet, hogy épp most fogod észrevenni, hogy hajlamos vagy mindent a rosszabbik oldaláról nézni. Lehet szó színházi előadásról, új munkáról vagy az ismerőseid építkezési terveiről, mindenre ez a sztereotip válasz jut eszedbe:
"Ugyan, úgyse lesz belőle semmi!" És ebben igazad is van: az ilyen hozzáállással valóban nem is lesz semmiből semmi! A színdarab nem tetszik, az új munka idegesítő, s a barátság is hamar véget ér. Pedig minden   Rajtad múlik: mindent láthatsz másképpen is!

Figyeld meg a problémáid, visszatérő negatív gondolataidat, minden oldalról vizsgáld meg őket! Próbáld meg semleges álláspontról szemlélni őúket, és találd meg bennük a pozitív szempontokat. És ha végképp nem találsz, akkor hát teremts egyet! Legyen kreatív, fejleszd ki nyomozói képességeidet- és légy büszke önmagadra, ha sikerrel jártál! Ha aztán megint felbukkan az a jól ismert probléma, akkor emlékezz vissza erre a mostani megoldásra! Gondolkodj pozitívan, és ha még mindig nem hiszed el:
Minden jó irányba fog terelődni!

Ha vannak szenvedélyeid, de megzabolásod őket, az dicsőbb dolog, minth a nem is lennének szenvedélyeid.(Novalis)

Gondolati szuggesztió

"Ura vagyok a gondolataimnak - én magam határozom meg, hogy mire godnolok, kire gondolok, és mekkora engergiát fektetek a gondolataimba. Én pedig a szép, a pozitív, az építő dolgok felé fordulok.
Minden gondolatomban ott a szeretet - önmagam szeretete, embertársaim szeretete, és a környezetem iránti szeretet. Egyre növekszik bennem a harmónia és az öröm, amely minden gondolatomban megjelenik. Tudom, hogy minden gondolat olyan erő, amely képes anyaggá változni. Az vagyok, amit godnolok. Sugárzó fény vagyok. Gondolataimmal és a belőlük következő tettekkel magam is továbbadom ezt a fényt. megadatott nekem, hogy mindent jó irányba befolyásolja, és örülök ennek a feladatnak. Nap mint nap nagy lendülettel végzem feladatomat. A szépre gondolok, és a szép megvalósul. Nyugalom és harmónia van bennem. Minden úgy van jól, ahogy van."

Végezz gyakorlatokat gondolataid edzésére!

Válassz ki tíz negatív gondolatot, és alakítsd át őket pozitívvá!

Például:

Negatív

  • Jaj, de fáradt vagyok! Mindig hétvégére romlik el az idő!
Pozitív

  • Így tudok jól aludni. Nagyszerű! Végre lustálkodhatok, megválaszolhatom a leveleimet, takaríthatok, vagy vendégül láthatom a barátaimat.
Negatív

  • Ki nem állhatom a szomszédokat!
Pozitív

  • Békés emberek, nem kell velük foglalkoznom.
Negatív

  • Bosszankodom, mert nem kaptam koncertjegyet.

Pozitív

  • Megtakarítottam egy csomó pénzt, vehetek új CD-ket.

Negatív

  • Balesetem volt.

Pozitív

  • De jó, hogy csak koccantam!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KIEMELT BEJEGYZÉS

Májusi szerelmi előrejelzés

Mire készülj májusban szerelem és a párkapcsolati boldogság terén? Az ismert amerikai párkapcsolati szakértő és spirituális tanító, Chuck ...

TOP 3 BEJEGYZÉS

KEDVES OLVASÓIM

Lia Weblapkellékek, kütyük és kódok

Katka szép oldala

Semilin-graphic

222

lap tetejére